78212

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Karel (193.165.217.66) --- 22. 6. 2005
Re: Podrazíme si nohy sami sobě?

Nikoli Jireš ale Jiruš :-), ale ta doporučená cena byla v mém článku jen perlička na dortu. Hlavně jsem tam chtěl napsat, jak by měli včelaři a tedy jejich jednotná ORGANIZACE dělat marketing ČESKÉHO MEDU. A snažit se zvýšit poptávku právě po čistém (nemíchaném) českém medu. Zvýšené povědomí o kvalitě českého medu by následně při dobře vedené kampani mohla znamenat vnímání dvou kvalit medu na trhu - náš x cizí a vznik dvou cenových hladin - pro náš vyšší (zatím je to spíš naopak - díky nepřátelům včelařství jako oboru - a to i (malo)včelařům co nerespektují ekonomická pravidla, která tvrdě platí pro velkovčelaře).
Dvě cenové hladiny i vnímání dvou různých kvalit z hlediska běžného zákazníka by umožnilo propagovat NÁŠ med a zvyšovat právě jeho prodej. A pokud by po něm byla poptávka, určitě by jej supermrkety a koncové obchody začali poptávat a celý řetězec až do výkupu by se dal do pohybu. A snad i cenového, pokud by jsme dokázali držet basu. Zatím je to baličům jedno. Pokud může nakoupit za 30 z ciciny, nemusí nakupovat náš, protože je mu jedno, co do sklenic na pult namíchá. Zákazník se dosud neptá, co je v té sklenici za med. Až bude zákazník poučen, bude se ptát a bude poptávka po NAŠEM medu a nebude nikdo srovnávat naší cenu s čínskou cenou. Bude to jako ceny textilu na tržišti a ve značkovém obchodě. Prodávat se bude oboje, ale určitá skupina zákazníků si dopřeje kvalitu za vyšší cenu. I prvovýrobce textilu pro značkového distributora dostává vyšší cenu (za vyšší kvalitu).
Takže řešení má dva bodyy:
1. Zákazníci musí rozlišovat náš med od ostatních
2. Cena (koncová) našeho medu musí mít ekonomická pravidla, bez ohledu na způsob prodeje (krám, dvůr, tržnice, atd) a musí být co nejvyšší - ale to chce práci, propagaci a peníze i vzájemné partnerství (4P).

Tady v diskuzi se směšují dvě kategorie. Koncová cena - a tady je situace příznivá, viz např. příspěvek od Luboše.
Koncová cena v obchodech je stabilní, protože baličů je omezený počet a i oni musí respektovat ekonomická pravidla, takže i při nákupu levného medu ze zahraničí, musí připočítávat své importní náklady a rizika.
Koncová cena je ničena drobnými včelaři, kteří ani netuší, za kolik se v krámech prodává. Prostě vylepí nižší cenu než soused. Neživí je to, a každá kačka dobrá, na cukr dostanou něco od Peroutky, úly po dědovi, atd...
A od koncové ceny se odvíjejí další ceny. a ty budou vždy nižžší o tu část práce, kterou ten který článek při přeměně medu v kýblech u včelaře po zabalený a zaplacený med u pokladny kdo udělá.

Dále napsal Luboš:
já se osobně snažím, mít co nejnižší cenu(nyní 60med25kg/70výměna obalu/80+obal). Při velkém odběru bych šel ještě níž. Jinak se mi líbí, jak nákupní cena je sražena dovozovými medy a nadbytkem produkce doma, ale že by se to projevilo v krámech i mezi prodejci, to jsem si nějak moc nevšiml. Já jsem zatím slevil 5kč na kg.


Já doplním aktuální cenový servis jednou ze zpráv které na základě svého článku dostávám:

Dnes (patek 17.6.) jsem byl v Tescu Zlicin, ceny medu byly:

0,95 kg kvetný 80 Kc (medoprodukt, asi Slovensko)
0,9 kg kvetny 95 Kc (ceska firma, ta samá co u dalsich cen)
0,9 kg smiseny 109 Kc
0,9 kg lesni 139 Kc

cukr krystal, krupice 16 Kc/kg

V pátek máme stavební řízení a pak mi Telecom po letech na naši polosamotu zřídí linku i internet. Pak zprovozním doménu ceskymed.cz a pokud budou ochotní spolupracovníci budu na ní propagovat český med i provozovat cenový servis. Další náměty i pomoc uvítám.

Karel Jiruš

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 11000


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu